Het was de druppel.. We gaan naar Griekenland!

16 mei 2019 - Lefkippos, Griekenland

9 mei 2019, Bosnië

De eigenaar van de camping vertrouwde de rivier voor geen meter en aangezien onze auto nog bij de monteur was regelde hij dat ’t witte huis door iemand naar hoger liggend terrein werd gebracht. We konden tijdelijk in één van hun toekomstige appartementjes slapen (nu nog een betonnen hok )waar we konden verblijven tot de auto terug zou komen. ’s Avonds kregen we bericht dat de auto gemaakt was en we hem op konden halen.

10 mei hebben we hier direct gebruik van gemaakt. Het was prachtig weer en we zaten sinds 6 mei al vast op de camping dus we zijn lekker naar de watervallen gegaan alleen bleek de monteur bij het vervangen van de benzinetank, de uitlaat er lek en los onder te hebben gehangen met dolgedraaide bouten. Nog een pitstop bij een garage die hem gelukkig snel wist te maken, waarna we onze rit naar de watervallen konden vervolgen. ’s Middag hebben we getracht naar een lokaal middeleeuws festival te gaan maar we stonden bij de verkeerde ruïne. Al was het bezoek daar evengoed prachtig. Er was niemand in de ruïne en we konden alle torens zomaar in. Ook begon de zon onder te gaan wat een prachtige roze lucht creëerde en Joy haar dag compleet maakte.

Zaterdag 11 mei hebben opnieuw een poging gedaan om bij het (gelukkig tweedaagse) festival te komen en deze keer slaagde dit. Het was een middeleeuws feest, mensen waren verkleed en er werden dansen en gevechten uit die tijd nagespeeld. Ze hadden zelfs een gevangenis, boven in een toren, met ‘echte’ gevangen erin, die hun rol levensecht speelde.  Je mocht de toren bezoeken, hoe dichter bij we kwamen, hoe harder het geschreeuw. Af en toe kwamen er al huilende kindjes naar beneden, waardoor mijn twijfel behoorlijk toenam om boven in de toren te gaan kijken maar de nieuwsgierigheid van de kids won het!

Zondag 12 mei zou het slechte weer Bosnië en omgeving bereiken dus zijn wij snel doorgereden. Omdat er extreem noodweer aan zou komen, besloten wij twee dagen door te rijden richting Griekenland en dat is onze redding geweest van de watersnood in Bosnië. ’s Avonds hadden we Albanië bereikt, waar ik heel erg naar uit had gekeken door al het eerdere leeswerk over Albanië maar waarschijnlijk reden wij via het verkeerde deel. Aan alle kanten zagen we een vervallen land en krottenwijken. Geen denken aan dat we daar tussen zouden gaan slapen dus we zijn doorgereden naar een beter deel en hebben daar een suite met jacuzzi gehuurd.

Maandag 13 mei zijn we via noord Macedonië (waar de zee uit de hemel bleef vallen en uiteindelijk ook ons witte huis in kroop) uiteindelijk 14 mei, het einde van de middag bij de Griekse kust aangekomen Serraiki Akti. De campings waren er nog dicht, dus zijn we het strand opgereden en hebben daar ons setje neergezet. Stiekem was het wel spannend om zo de nacht door te brengen maar wakker worden op het strand is echt magisch..  Kids vlogen direct naar de zee en daar zaten we heerlijk naar te kijken met onze koffie op ons privé strandje. We zijn daarna nog 2 uurtjes doorgereden naar Lefkippos (ook aan de kust) waar we sindsdien genieten van prachtig weer. We hebben alles weer droog en op de rit. De kids kunnen even lekker genieten van zon, zee en strand en wij kunnen even bijtanken van de afgelopen weken. We genieten volop en doen even niets..  zo fijn!!

1. Alma:
    16 mei 2019
    Dit klinkt echt een stuk beter, nu hopen dat het zo goed blíjft gaan. Genieten xxx
  2. Vero:
    17 mei 2019
    Lekker hoor ! Eindelijk zon !! 😘
  3. Floortje Buter:
    17 mei 2019
    Super leuk weer om te lezen!! Wat maken jullie een hoop mee.
  4. Harm:
    19 mei 2019
    Mooie en leuke berichten, ga zo door. Blij voor jullie dat het nu goed gaat en Vince en Joy het ook zo naar hun zin hebben. gr.
  5. Frits:
    19 mei 2019
    goede s morgens wat is het leven toch mooi het spel is spannend geniet er van groetjes
  6. Martijn en Kathy:
    21 mei 2019
    Hey Mike en Ann, wat een mooie verhalen! Anekdotes instaan als het even tegenzit, die hebben jullie nu al genoeg ;-) hopelijk kunnen jullie nu ff van het mooie weer genieten! Ik zie veel gezellige foto’s dus de tegenslagen hebben jullie niet klein gekregen! Have fun! Dikke kus van ons!
  7. Paulus:
    24 mei 2019
    fijn! goede berichten. leuk om te lezen. geniet ervan!